Merkezi yönetimce Bursa’da yapımı üstlenilen ilk raylı sistem hattının temel atma töreni dün yapıldı. Bakan’ın konuşması, ‘Payitaht Bursa’ diye tanımladığı bir kente, 19 yılın gecikmişliğini kürsüden teyit etmiş oluyordu

Birkaç yıl önce…

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a telefonda “Merkezi yönetimce, Bursa’da yapılan 1 metre demiryolu yok!” deyince, “Sen, ne demek istiyorsun?” cevabıyla karşılaşmıştı.
Bir siyasi partinin liderine söylenen; uzun yıllardır aynı siyasi iradeyle yönetilen Bursa’nın siyaseten de gerçeğiydi.

Dolayısıyla…
İstanbul’un halkı ve yöneten CHP de, siyasi salvo başlıkları atan Sözcü de, Bursa halkının gerçekleşmeye başlayan beklentisine gölge düşüremez.

Zira…
Dün;

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Şehir Hastanesi’ne raylı sistem hattı ile hızlı tren garının temel atma törenindeki konuşmasıyla İstanbul’a yıllardır pozitif ayrımcılığı da teyit etmiş oluyordu.
Konuşmasında…
AK Parti’nin 19 yıllık iktidarındaki dev yatırımlardan söz ediyor, İstanbul’a Avrasya Tüneli, MarmaraRay ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile Metro uygulamalarını da, referans gösterilyordu.

İstanbul, ‘Dünya Kenti’ denilse de, Bursa’nın da bir konumu, kimliği ve önemi var, milli ekonomiye kattığı müthiş değer var.
Bakan Karaismailoğlu’nun övündüğü 19 yılın envanterinde, Bursa’ya 1 kilometre dahi ‘Demiryolu’ olmadığı gibi, ‘Hızlı Tren’ de ortada yok.

Açıkçası…

Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş ile milletvekilleri ve il başkanlığı, ‘Bursa’nın hakkı Bursa’ya’ eylem planını yürütüyor.
Elbette ki…

Bursa, dünü gördü!
Yerel yönetimin plan ve projelendirmesi, merkezi yönetimin bütçesi ve eliyle dün tünelli raylı sistemin temeli atıldı.
Böylece…
Bursa’nın her tarafından herhangi bir istasyona erişimle Bursa Şehir Hastanesi’ne varmak mümkün olacak.
Ayrıca…
Emek’ten 6 kilometrelik yeni hastane hattındaki özel durağyla hızlı trenin  garına aktarma da sağlanacak.
Başka yeni hatlarla…

Bursa’nın hakkını bekliyoruz!
Dünü, böyle yorumlarken…
Kamusal gerekçelerle denetlemek ve tartışmak da, siyasal muhafetliğin temel felsefesidir, ama…

Ana muhalefet CHP’nin aynı günde, yapıcı ve olgun siyasetle ‘Teşekkür etmek’ yerine, projenin maliyetini tartışma açtı.

Proje maliyeti demişlerken…
CHP’nin Kocaeli’yi yönettiği dönemde yapılan Yuvacık Barajı’nın maliyeti ve finansmanı, ‘devlet’ meselesine dönüşmüştü.

Bir an, aklımıza geldi!