Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2024 yılı bütçesi, Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonu’nda kabul edildi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun, bakanlığın ve bağlı kuruluşların 2024 yılı bütçesine ilişkin sunum yaptığı komisyon toplantısında Ak Parti Bursa Milletvekili Ahmet Kılıç da görüşlerini açıkladı.

Konuşmasına, ulaşım ve altyapıya, son yirmi bir yıllık dönemde dev yatırımlar yapıldığını ifade ederek başlayan Ahmet Kılıç, “Önümüzdeki dönemde ülkemizin eşsiz coğrafi konumundan da yararlanarak lojistikte küresel ve bölgesel bir merkez olması, karayolu, denizyolu, havayolu ve kent içi ulaşım ile haberleşme altyapı ve ağının ekonomik, etkin, verimli, emniyetli ve çevreye duyarlı ve afetlere dayanıklı şekilde güçlendirilmesi temel önceliğimizdir” dedi.

Ak Parti Bursa Milletvekili Kılıç, karayollarının yol yapım ve bakım faaliyetlerinin yenilikçi teknolojiler sayesinde karbon ayak izi azaltılarak sürdürülebilir ve etkin hale getirilmesinin sağlanacağını, karayollarında darboğazları önemli oranda aşmış bir ülke olarak, 2053 net sıfır emisyon vizyonuyla sürdürülebilir ve yeşil büyümenin en önemli ayağı olan demiryollarına daha fazla yoğunlaşılacağını kaydetti.

“DEMİRYOLLARININ PAYINI ARTIRACAĞIZ”

“Demiryollarının yük taşımacılığında payını yükselterek ekonomimizin rekabet gücünü artıracağız. Demiryolu ana güzergâhlarımızın organize sanayi bölgeleri gibi yatırımların yoğun olduğu bölgelere uzatılmasını sağlayacağız” diyen Kılıç,  son 20 yılda gerçekleştirilen havalimanı yatırımlarıyla, tüm illerin hava koridoruyla birbirine bağlandığını söyledi.

Uluslararası ticari taşımacılıkta en büyük paya sahip olan denizyolunda güçlü, rekabetçi, teknolojik ve sürdürülebilir bir ulaştırma sistemi ve limancılık altyapısı ile önemli mesafe alan ülkemizi, coğrafi konumunun da avantajıyla küresel ölçekte önemli bir konuma getirmeyi hedeflediklerini ifade eden Kılıç, şöyle konuştu :

“Şehirlerimizde; sürdürülebilirlik ve sıfır kaza yaklaşımının benimsendiği, insan odaklı planlama anlayışı ile toplu ulaşımı önceliklendiren, verimliliğin esas alındığı, yenilikçi, kapsayıcı, güvenli, konforlu, entegre, erişilebilir ve teknoloji destekli kent içi ulaşım sistemlerinin güçlendirilmesi temel hedeflerimiz arasında yer almaya devam edecektir. Önümüzdeki dönemde tüm ulaştırma modlarında gerçekleştireceğimiz akıllı yol ve akıllı araç yatırımlarıyla daha konforlu ve güvenli bir ulaşım sistemi oluşturacağız. Tüm bu ulaşım modlarında yapacağımız yatırımlarda afet risklerini dikkate alarak planlamalar gerçekleştirmeye devam edeceğiz.”

Foto 1 (2)

Konuşmasında, tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de ulaştırmanın ana bileşeninin karayolu sektörü olduğunu vurgulayan Kılıç, bu alanda yapılan çalışmaları şöyle özetledi :

“Özellikle son 21 yılda gelişmekte olan ülkelerin yanı sıra gelişmiş ülkelerde de ulaştırma; karayolu ve otomobil egemenliği altındadır. Bu bağlamda 21 yılda AK Parti Hükümetlerinin ulaşım alanında yaptığı yatırımlarıyla; 2002 yılında bin 714 kilometre olan otoyol ağımız Kasım 2023 tarihi itibarıyla 3 bin 722 kilometreye çıkarılmıştır. 2002’de 6 bin 101 kilometre olan bölünmüş yol otoyol dahil 2023 Kasım ayı itibarıyla 29 bin 283 kilometreye ulaşmıştır. Milletimizin teveccühüyle iktidara geldiğimizde 8 bin 591 kilometre olan Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluğundaki bitümlü sıcak karışım yol uzunluğu 30 bin 668 kilometreye ulaşmıştır. Ayrıca 83 adet ve 50 kilometre olan karayolu tünel sayımızı 725 kilometre uzunluğu ile 488 adete çıkardık. 2002’den bu yana karayolu ulaşımına yaptığımız devasa yatırımlarla karayolu köprü ve tünel sayısını 5 bin 967’den 9 bin 881’e uzunluğunu ise, 50 kilometreden 725 kilometreye ulaştırıp milletimizin konforlu ve güvenli yolculuk yapmasını sağladık.”

KAZALARDA CAN KAYIPLARI AZALDI

AK Parti Bursa Milletvekili, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi Ahmet Kılıç, son 21 yılda ülkedeki araç sayısının yüzde 217, taşıt hareketliliğinin de yüzde 168 artmasına rağmen kazalardaki can kaybının yüzde 81 oranında azaldığını dile getirdi.

Bunlara ek olarak, deniz ve hava yollarındaki yatırımlarında ise; 2002’de 10 bin 948 kilometre olan demir yolu ağının Kasım 2023 yılı itibarıyla 13 bin 919 kilometreye ulaştığını söyleyen Ahmet Kılıç, “2002 yılında ülkemizde yüksek hızlı demiryolu hattı bulunmuyordu. 2009’da Ankara – Eskişehir hattını milletimizin hizmetine sunmaya başlayarak 2011de Ankara – Konya, 2014 yılında Eskişehir – İstanbul, 2022’de Konya – Karaman hatlı ve Nisan 2023’de Ankara – Sivas yüksek hızlı tren hattının da milletimizi güvenli ve konforlu yolculukla kavuşturup yüksek hızlı tren ağımızı toplam 2 bin 251 kilometreye çıkardık. Yüksek hızlı tren hatları ile ülke genelinde açıldığı günden bu güne 79 milyon 682 yolcuyla ülke nüfusuna denk gelecek bir rakamla yolcu taşımacılığı yapılmıştır. Ülkemizin dünyaya açılan penceresi olarak nitelendirebileceğimiz havayolu ulaşımında ise; 2002’de 26 olan aktif havalimanı sayısı Kasım 2023 itibarıyla 57’ye ulaşmıştır. 2002’de havayolu terminal kapasitesi 55 milyonken günümüzde 337 milyon 450 bine çıkarılışmış durumdadır. Pandemi koşullarına rağmen 2021’de 128 milyon 350 bin kişi yolculuk yaparken, 2022 yılında 182 milyon 230 bine ulaşmış olup, bu yılın sonunda ise hedef 216 milyon havayolu yolcusuna ulaşmaktır” şeklinde konuştu.

Sakarya’da 20 gündür kayıp adamın cesedi gömülü halde bulundu! 8 gözaltı Sakarya’da 20 gündür kayıp adamın cesedi gömülü halde bulundu! 8 gözaltı

AK Parti Bursa Milletvekili, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi Ahmet Kılıç, konuşmasında Bursa’daki yatırımlara ilişkin olarak da görüşlerini açıkladı.

Bugüne kadar Bursa’ya bakanlık vasıtasıyla, ulaşım ve iletişim yatırımları için 6 milyar 79 milyon 435 bin 202 TL’si 2023 yılında olmak üzere toplam 112 milyar 32 miyon 653 bin 103 TL yatırım yapıldığını söyleyen Kılıç, şunları söyledi :

“Bursa’da 2003’te 195 km bölünmüş yol var iken, ilave olarak 408 km daha yeni bölünmüş yol yaparak toplamda 603 km’ye ulaştık. Şehrimizde devam eden projelere bakacak olursak; Emek-Şehir Hastanesi Metro hattı sayesinde şehir trafiğinde gözle görülür bir rahatlama sağlanacak ve kentsel yaşamın kalitesini artıracaktır. Bursa-Ankara hızlı tren inşaatında sona doğru yaklaşılmakta. Hayata geçirdiğimiz projelerle hem Bursa’mızı hem de ülkemizi abad ettik. 2024 yılının ve bakanlık bütçemizin hayırlara vesile olmasını diliyor, hepinizi saygı ve sevgiyle selamlıyorum.”